Visie & Beleidsplein
Nicotopia en bewegend leren
een literatuuronderzoek naar de invloed van fysieke activiteit tijdens het leren op het leren van woorden bij kinderen
Grisel, L. (2016). Nicotopia en bewegend leren: een literatuuronderzoek naar de invloed van fysieke activiteit tijdens het leren op het leren van woorden bij kinderen. Nijmegen: Radboud Universiteit.
Dit bachelorwerkstuk is tweeledig. Enerzijds wordt een NT2-versie voor het spel Dancefloor in het speelhuis Nicotopia ontworpen. In aansluiting daarop wordt een literatuuronderzoek uitgevoerd naar de invloed op bewegen (fysieke activiteit) tijdens het leren op het leren van woordjes uit de Nederlandse taal, bij kinderen van 2-6 jaar oud. Op basis van de besproken literatuur kan gesteld worden dat bewegen tijdens het leren waarschijnlijk een positieve, en in ieder geval geen negatieve, invloed heeft op het leren van woordjes.
Uitgever(s): Radboud Universiteit,
Download(s)
Nicotopia en bewegend leren : een literatuuronderzoek naar de invloed van fysieke activiteit tijdens het leren op het leren van woorden bij kinderen
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Lonneke GriselTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
cognitieve ontwikkelingkinderen
leerprestatie
lichaamsbeweging
scripties