Visie & Beleidsplein

Handboek communicatie voor sportverenigingen

Berkel, M. van (2016). Handboek communicatie voor sportverenigingen. Nieuwegein: Arko Sports Media.

Het Handboek Communicatie voor sportverenigingen geeft antwoorden en praktische tips voor de communicatievraagstukken van sportclubs. Het handboek helpt bestuurders en pr- en communicatiefunctionarissen de communicatie van hun vereniging naar een hoger niveau te tillen, zowel in strategie als in de concrete, dagelijkse uitvoering. Vele tips en voorbeelden van kansrijke content maken het handboek praktijkgericht. Het handboek bestaat uit vier delen. In ‘De basis’ komen de strategische afwegingen aan bod. ‘Het middelenpalet’ gaat praktijkgericht in op ruim twintig potentievolle communicatiemiddelen voor sportverenigingen. Het deel ‘Themacommunicatie’ zorgt voor verdieping op thema’s zoals wervings-, sponsor- en crisiscommunicatie. In ‘Achter de schermen’ komen ten slotte onder meer de organisatie van de communicatie, monitoring, onderzoek en handige programma’s aan bod.

Uitgever(s): Arko Sports Media,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Martin van Berkel

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

communicatie
social media
sportverenigingen