Visie & Beleidsplein
Het belang van het identificeren van klantwaarden voor het positioneren van een nieuwe sport
Veltman, L. (2010). Het belang van het identificeren van klantwaarden voor het positioneren van een nieuwe sport. Enschede: Universiteit Twente.
In deze bachelorthesis staat de volgende onderzoeksvraag centraal: is Floorball voor de NeFUB op scholen succesvol te exploiteren, op welke marktsegmenten zou dit mogelijk zijn, welke klantwaarden worden in deze segmenten onderscheiden en hoe kan de NeFUB zich hier het beste in positioneren? Uit het onderzoek is gebleken dat er onder zowel basisscholen als middelbare scholen een markt is om floorballclinics aan te bieden. Onder beide schoolsoorten vinden klanten het bij het aanvragen van een sportclinic voornamelijk belangrijk dat de deelnemers in de clinic veel bewegen en daarnaast plezier hebben. Ook vinden scholen het belangrijk om kinderen de mogelijkheid te bieden om zich door middel van sportclinics te kunnen oriënteren op verschillende sporten. Ten opzichte van basisscholen leggen middelbare scholen de nadruk wat meer op een ervaren clinician. Ook vinden middelbare scholen het belangrijker om de focus te leggen om een deelnemersgroep met elkaar te laten opereren. De NeFUB zou in eerste instantie in haar promotie voor een actieve benadering kunnen kiezen om floorball onder de aandacht te brengen van scholen die er nog niet bekend mee zijn.
Uitgever(s): Universiteit Twente,
Download(s)
Het belang van het identificeren van klantwaarden voor het positioneren van een nieuwe sport
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Laurens VeltmanTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
marketingprimair onderwijs
scripties
sportaanbod
sportbonden
voortgezet onderwijs