Visie & Beleidsplein
Leerlingen regelen het zelf
over het aanbieden van activiteiten die gericht zijn op het ervaren van regelende zaken
Bijkerk, L. (2000). Leerlingen regelen het zelf: over het aanbieden van activiteiten die gericht zijn op het ervaren van regelende zaken. Arnhem: Stichting Jeugd in Beweging.
Dit rapport gaat over jeugdparticipatie in de sport en in het bijzonder via en binnen het onderwijs. Het rapport geeft informatie over de toepassingsmogelijkheden van jeugdparticipatie in de sport, geschetst vanuit het perspectief van de school, de docent en de leerling. In het project 'leerlingen regelen het zelf" van Jeugd in Beweging (JIB) staat de volgende vraag centraal: hoe kunnen docenten lichamelijke opvoeding (LO) activiteiten aanbieden die gericht zijn op het ervaren van regelende taken? Het projectteam heeft geprobeerd om een antwoord op deze vraag te geven door middel van een veldonderzoek op zes scholen, een literatuuronderzoek en een werkconferentie voor docenten LO.
Uitgever(s): Stichting Jeugd in Beweging,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Lia BijkerkTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
jeugdparticipatieliteratuuronderzoek
onderwijs
onderzoeken