Visie & Beleidsplein
Pedagogische perspectieven op digitalisering
Doodewaard, C. van (2015, juni). Pedagogische perspectieven op digitalisering. Lichamelijke opvoeding 103 (pp. 10-12)
In het najaar van 2012 startte Windesheim in Zwolle zowel met een project als een onderzoek naar het gebruik van ‘tech’-knowledge in de lichamelijke opvoeding (LO). Vanuit mijn betrokkenheid bij het Caloproject ‘Meer gympret met de iPad’ en het onderzoek ‘Digitalisering in de gymles’ van het lectoraat ‘Bewegen, School en Sport’, kon ik als onderzoeker relatief eenvoudig in contact komen met een groep collega’s die als voorloper al veel gebruik maakt van tablets in de gymles. Het maakte me nieuwsgierig: op welke manier gaan collega’s LO in het voortgezet onderwijs om met hun leerlingen als zij aan de slag gaan met de tablet in de gymles en het maken van instructiefilms?
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Doodewaard Pedagogische perspectieven op digitalisering KLVO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Corina van DoodewaardTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
ICTcongressen
digitalisering
opvoeding