Visie & Beleidsplein
Heeft impliciet leren een plek in de gymles?
deel 1: een classificatie van impliciete en expliciete leermethoden
Casteren, E. van (2015, oktober). Heeft impliciet leren een plek in de gymles?: deel 1: een classificatie van impliciete en expliciete leermethoden. Lichamelijke opvoeding 103 (pp. 46-49)
Dit artikel is het eerste uit een reeks van drie over impliciete en expliciete leermethoden in het bewegingsonderwijs. In dit eerste artikel wordt de ontwikkeling van een praktisch bruikbare classificatie van impliciete en expliciete leermethoden beschreven. In de twee volgende artikelen worden toepassingen behandeld, waarin wordt verkend hoe vaak in zowel het speciaal- als het regulier voortgezet onderwijs, docenten impliciete en expliciete leermethoden toepassen in hun gymles. Deze reeks artikelen over impliciete en expliciete leermethoden in het bewegingsonderwijs is tot stand gekomen vanuit het door NWO gefinancierde onderzoeksproject ‘Meedoen met Sport’. Het drieluik valt onder het topic Passend onderwijs uit LO 11.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Casteren Heeft impliciet leren een plek in de gymles KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Elise van CasterenTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
aanlerenexpliciet leren
impliciet leren