Visie & Beleidsplein
Persoonlijkheid en motorisch leren bij kinderen
onderzoek naar de relatie van angst en struktureringstendentie met het leren mini-trampoline springen
Bakker, F.C. (1981). Persoonlijkheid en motorisch leren bij kinderen: onderzoek naar de relatie van angst en struktureringstendentie met het leren mini-trampoline springen. Amsterdam: Academische Pers.
Dit proefschrift betreft een onderzoek naar de effecten van de persoonlijkheidstrekken 'angst' en 'structureringstendentie' op het leren mini-trampoline springen door 12-jarige jongens. In dit proefschrift wordt onder andere dieper ingegaan op de concepten 'persoonlijkheidstrek' en ' angst', Daarnaast worden perspectieven ten aanzien van het uitvoeren en leren van motorische vaardigheden besproken. Tot slot wordt ingegaan op de resultaten van het onderzoek.
Uitgever(s): Academische Pers,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
F.C. BakkerTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
aanlerenangst
kinderen
lichamelijke ontwikkeling
onderzoeken