Visie & Beleidsplein
Beter leren zwemmen door videovoorbeelden op een iPad
het verschil tussen een fysiek voorbeeld en een videovoorbeeld bij het aanleren van de schoolslag
Hanzehogeschool Groningen (2017). Beter leren zwemmen door videovoorbeelden op een iPad: het verschil tussen een fysiek voorbeeld en een videovoorbeeld bij het aanleren van de schoolslag. Groningen: Hanzehogeschool Groningen.
De factsheet beschrijft de resultaten van een eerste experiment, waarbij kinderen de schoolslag aanleren door het bekijken van videovoorbeelden op een iPad. Er is een experimentele groep vergeleken met een controle groep, die alleen fysieke voorbeelden gebruikte. De groep kinderen die leerde met behulp van videovoorbeelden ging significant meer vooruit, zowel op kennis over de schoolslag als op de technische uitvoering van de schoolslag. Het onderzoek laat zien dat kinderen mogelijk baat hebben van het gebruik van videovoorbeelden bij het leren zwemmen. Voor zwemonderwijzers kan dit invloed hebben op de uitvoering van de zwemlessen.
Uitgever(s): Hanzehogeschool Groningen,
Download(s)
Factsheet Beter leren zwemmen door videovoorbeelden
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Hanzehogeschool GroningenTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
lichamelijke ontwikkelingschoolslag
zwemmen
zwemonderwijs
zwemonderwijzers