Visie & Beleidsplein
Het kiezen van videovoorbeelden voor digigym
coping- en mastery modellen voor digigym
Kamp, J. van der, & Zee, A. van der (2016, juli). Het kiezen van videovoorbeelden voor digigym: coping- en mastery modellen voor digigym. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 52-54)
Digigym, het toepassen van digitale middelen als tablets en smartphones in het bewegingsonderwijs, dwingt een gymdocent tot het maken van allerlei keuzes. In dit artikel nemen we er een onder de loep: welk model is het geschiktst als videovoorbeeld? Omdat de literatuur nog maar weinig houvast biedt, vergeleken we het nut van zogenoemde coping- en mastery-modellen bij het leren van de wendsprong bij leerlingen uit het voortgezet onderwijs. Daarbij waren we niet alleen geïnteresseerd of leerlingen het bewegen verbeteren, maar ook hoe ze het bewegen beleven.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Het kiezen van videovoorbeelden voor digigym: coping- en mastery modellen voor digigym
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
John van der KampAliene van der Zee
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
digitale hulpmiddelen