Visie & Beleidsplein
Sportieve leerlingen in de vernieuwde bovenbouw van vmbo-bb/-kb (2)
drie voorbeelden van sportieve leerarrangementen
Haverkamp, M., & Mossel, G. van (2016, oktober). Sportieve leerlingen in de vernieuwde bovenbouw van vmbo-bb/-kb (2): drie voorbeelden van sportieve leerarrangementen. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 38-41)
Het vmbo-bb/-kb zoals we dat jaren hebben gekend is opgehouden te bestaan. Niet dat alles op de schop gegaan is maar is wel een andere structuur gekomen. De beroepsgerichte programma’s in de bovenbouw van de basis-, kaderberoepsgerichte en gemengde leerweg (vmbo-bb, -kb en -gl) zijn vernieuwd en bieden verschillende mogelijkheden om tegemoet te komen aan sportieve leerlingen. SLO heeft over dit thema de handreiking Sportieve leerlingen in de bovenbouw van vmbo-bb/kb geschreven. In het eerste artikel gingen we in op de keuzemogelijkheden en de structuur van de vernieuwing. In dit tweede artikel beschrijven we drie sportieve voorbeeldarrangementen en de rol van de docent LO.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Sportieve leerlingen in de vernieuwde bovenbouw van vmbo-bb/-kb (2): drie voorbeelden van sportieve leerarrangementen
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Martha HaverkampGer van Mossel
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bovenbouwhandleidingen
leerlingen
leraar lichamelijke opvoeding
vmbo
voorbeeldgedrag