Visie & Beleidsplein

Bewust uitlokken

van een (on)bewust motorisch leerproces

Kok, M, & Nuij, J (2016, oktober). Bewust uitlokken: van een (on)bewust motorisch leerproces. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 12-15)

De laatste jaren is er veel aandacht voor het onderscheid tussen bewust (expliciet) en onbewust (impliciet) motorisch leren, waarbij expliciet leren regelmatig de stempel kreeg van ‘achterhaald’ of ‘fout’ en impliciet leren ‘up-to-date’ en ‘goed’. Als het gaat om expliciet en impliciet leren bestaat er geen goed of fout. In dit artikel wordt de kennis van nu op een rij gezet en vervolgens aangevuld met praktische voorbeelden, zodat je zelf een gefundeerde keuze kunt maken.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Bewust uitlokken: van een (on)bewust motorisch leerproces

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Marjan Kok
Jennifer Nuij

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

expliciet leren
impliciet leren
lesmaterialen
lichamelijke ontwikkeling