Visie & Beleidsplein
Bewust uitlokken
van een (on)bewust motorisch leerproces
Kok, M, & Nuij, J (2016, oktober). Bewust uitlokken: van een (on)bewust motorisch leerproces. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 12-15)
De laatste jaren is er veel aandacht voor het onderscheid tussen bewust (expliciet) en onbewust (impliciet) motorisch leren, waarbij expliciet leren regelmatig de stempel kreeg van ‘achterhaald’ of ‘fout’ en impliciet leren ‘up-to-date’ en ‘goed’. Als het gaat om expliciet en impliciet leren bestaat er geen goed of fout. In dit artikel wordt de kennis van nu op een rij gezet en vervolgens aangevuld met praktische voorbeelden, zodat je zelf een gefundeerde keuze kunt maken.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Bewust uitlokken: van een (on)bewust motorisch leerproces
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Marjan KokJennifer Nuij
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
expliciet lerenimpliciet leren
lesmaterialen
lichamelijke ontwikkeling