Visie & Beleidsplein
Formatief beoordelen in de praktijk
de kracht van de Rubic
Ven, J. van de (2017, maart). Formatief beoordelen in de praktijk: de kracht van de Rubic. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 40-43)
Traditionele beoordelingsmodellen, die gericht zijn op het beoordelen op basis van cijfers voor sensomotorische vaardigheden in de les LO, komen steeds meer ter discussie te staan (Borghouts, Slingerland, & Haerens, 2016). Het beoordelen kan ook anders. Dit artikel zoemt in op formatief beoordelen en geeft daarbij enkele praktisch uitgewerkte voorbeelden.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Formatief beoordelen in de praktijk: de kracht van de Rubic
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Joep van de VenTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
aanlerenbeoordelen
vaardigheden