Visie & Beleidsplein

Formatief beoordelen in de praktijk

de kracht van de Rubic

Ven, J. van de (2017, maart). Formatief beoordelen in de praktijk: de kracht van de Rubic. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 40-43)

Traditionele beoordelingsmodellen, die gericht zijn op het beoordelen op basis van cijfers voor sensomotorische vaardigheden in de les LO, komen steeds meer ter discussie te staan (Borghouts, Slingerland, & Haerens, 2016). Het beoordelen kan ook anders. Dit artikel zoemt in op formatief beoordelen en geeft daarbij enkele praktisch uitgewerkte voorbeelden.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Formatief beoordelen in de praktijk: de kracht van de Rubic

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Joep van de Ven

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

aanleren
beoordelen
vaardigheden