Visie & Beleidsplein
Bewegen als noodzakelijk doel
en krachtig middel (2)
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO) (2017, april). Bewegen als noodzakelijk doel: en krachtig middel (2). Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 48-49)
Dit is het tweede deel van het verhaal over lichamelijke opvoeding als doel en als middel. In het eerste deel ging het over bewegen als doel voor de lessen bewegingsonderwijs en de verhouding van de drie doelgebieden ‘kwalificering, subjectivering en socialisering’ bij de planning van de lessen en in de lespraktijk. In het bewegingsonderwijs wordt de planning bepaald door kwalificering en is daarom het hoofddoel en zijn de andere twee doelen krachtige middelen. In deze tekst kijken we naar bewegen als middel bij andere vakken, bij themagericht onderwijs en bij schoolprojecten.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Bewegen als noodzakelijk doel en krachtig middel (2)
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding (KVLO)Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijslichaamsbeweging