Visie & Beleidsplein
De inventiviteit van de FLASH! campagne
Mik, E. (2006). De inventiviteit van de FLASH! campagne. Pre Post 8 (pp. 24-25)
Het mag soms ook wel onorthodox. Beweegweken voor ouderen bijvoorbeeld, dat was nooit eerder gedaan. Ouderen in veertig verpleegtehuizen en bejaardenhuizen kregen gedurende een week een beweegprogramma aangeboden. Kwamen ze eindelijk eens hun kamer uit. Maar voor de campagneleiding van de leefstijlcampagne FLASH! was dat niet meer dan een begin. Er zijn wel 1300 woonzorgcentra in Nederland. Daarom probeerde het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) door de inzet van de media, het verstrekken van informatiemateriaal en deskundigheidsbevordering een olievlekwerking te bewerkstelligen. De veertig beweegweken werden ingezet als een inspirerende voorbeeld.
Uitgever(s): ZonMw,
Download(s)
De inventiviteit van de FLASH! campagne | pag. 24-25
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Edzard MikTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
Flash! (project)Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen
gedragsverandering
grootouders
lichaamsbeweging
mensen met een chronische ziekte
ouderen
ouders
vmbo
werknemers