Visie & Beleidsplein

Een doorlopende ontwikkellijn

van bewegen beleven naar bewegen waarderen

Brouwer, B. (2017, april). Een doorlopende ontwikkellijn: van bewegen beleven naar bewegen waarderen. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 8-11)

Als we praten over doorlopende leerlijnen denken we al snel aan vragen als: “Sluit wat we kinderen willen leren bij mikken in het basisonderwijs aan bij de manier waarop beter leren mikken in het voortgezet onderwijs aan de orde komt?” Of: “Moeten ze in de derde klas van het vo nog de handstand-wenden over kastbreedte leren of hebben ze dat in groep vijf van het basisonderwijs al gehad?”.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Een doorlopende ontwikkellijn: van bewegen beleven naar bewegen waarderen

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Berend Brouwer

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
doorlopende leerlijnen
lichaamsbeweging
plezier