Visie & Beleidsplein
Praktijkgericht onderzoek in het bewegingsonderwijs
motorisch leren
Duivenvoorden, J (2017, juli). Praktijkgericht onderzoek in het bewegingsonderwijs: motorisch leren. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 35-37)
Het lijkt zo eenvoudig. Als je wil leren verspringen, dan zal je moeten oefenen. Met een beetje geluk gebeurt dat oefenen in de gymles en met aanwijzingen en tips van een ervaren gymleraar. Er is door recent onderzoek veel nieuwe kennis ontwikkeld over het leren van beweegvaardigheden, maar ondanks dat (of juist als gevolg daarvan) stellen leraren LO regelmatig de vraag wat ze nu wel en niet moeten of mogen zeggen en doen tijdens hun lessen. Hoewel het niet mogelijk is om een pasklaar antwoord te geven, kunnen we wel een aantal suggesties en overwegingen delen.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Praktijkgericht onderzoek in het bewegingsonderwijs: motorisch leren
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Joop DuivenvoordenTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
impliciet lerenlichaamsbeweging
lichamelijke ontwikkeling
onderzoeken