Visie & Beleidsplein
Basisdocument bewegingsonderwijs
leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen
Mooij, C., Berkel, M. van, & Hazelebach, C. (2004). Basisdocument bewegingsonderwijs: leerlijnen, tussendoelen en methodisch/didactische uitwerkingen. Zeist: Jan Luiting Fonds.
Standaardwerk voor het bewegingsonderwijs op de basisschool, waarin leerlijnen en tussendoelen voor een longitudinale lijn van 4 t/m 12 jaar centraal staan. Uitvoerig worden de methodisch/didactische aspecten beschreven van activiteiten binnen de 31 bewegingsthema's die vanuit de leerlijnen zijn onderscheiden. Er is veel aandacht voor leerhulp op maat en reguleringsdoelen bij verschillende leeftijdsgroepen. Daarnaast komen organisatorische aspecten aan bod, maar ook hoe activiteiten bij de kinderen kunnen worden geïntroduceerd en hoe het hulpverlenen verloopt.
Uitgever(s): Jan Luiting Fonds,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Chris MooijMarco van Berkel
Chris Hazelebach
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
beweegoefeningenbewegingsonderwijs
primair onderwijs