Visie & Beleidsplein
Futuristische schets van bewegingsonderwijs anno 2032
Haak, V. van den, & Dees, M. (2016, december). Futuristische schets van bewegingsonderwijs anno 2032. Lichamelijke opvoeding 104 (pp. 44-45)
Leerlingen een leven lang laten bewegen is een doel wat wij als toekomstig gymdocent voor ogen hebben. Elke docent zal kunnen beamen dat niet elke leerling even makkelijk te motiveren is. Wij denken dat nog meer differentiëren in het bewegingsonderwijs voor een belangrijke mate kan bijdragen aan het motiveren van leerlingen. De minder goede bewegers en de goede bewegers vallen snel op tijdens een gymles, maar hoe is het zicht op de groep daartussen? Bewegen deze kinderen wel echt op hun eigen niveau?
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Futuristische schets van bewegingsonderwijs anno 2032
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Vincent van den HaakMireille Dees
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsleerlingvolgsysteem
leraar lichamelijke opvoeding
niveauverschillen