Visie & Beleidsplein
Interventiestudie gezonde schoolpleinen
het effect op leerlingen van het herinrichten van schoolplein tot gezond schoolplein
Vries, S. de, Langers, F., Goossen, C.M., Rijn, S.E.M. van, Vlasblom, E, Sterkenburg, R.P., & Pierik, F.H. (2017). Interventiestudie gezonde schoolpleinen: het effect op leerlingen van het herinrichten van schoolplein tot gezond schoolplein. Alterra.
Na de herinrichting van een schoolplein tot ‘Gezond Schoolplein’ is het sociale klimaat op het plein beter dan daarvoor. Dit blijkt uit onderzoek van Wageningen Environmental Research (Alterra) en TNO, in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Aan dit onderzoek deden vier (basis)scholen van de 70 icoonscholen mee. Icoonscholen zijn scholen waarvan het plein in het kader van een tijdelijke stimuleringsregeling van dit ministerie is heringericht tot Gezond Schoolplein: beweegvriendelijk, groen en rookvrij. De regeling is een onderdeel van de Gezonde School aanpak.
Uitgever(s): Alterra, TNO,
Download(s)
Interventiestudie gezonde schoolpleinen
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Sjerp de VriesFransje Langers
C.M. Goossen
Susanne van Rijn
Eline Vlasblom
Reinier Sterkenburg
Frank Pierik
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
leerlingenlichaamsbeweging
speelruimte