Visie & Beleidsplein
Lesson study: een effectieve methode voor professionalisering?
Borghouts, L.B., Slingerland, M., & Dijk-van Eijck, B. van (2018, juli). Lesson study: een effectieve methode voor professionalisering?.
Lesson study is een methode waarbij een groep docenten zelf een vernieuwende les voorbereidt, en samen onderzoekt of deze werkt voor de leerlingen. In een stapsgewijs proces van ontwerpen, onderzoeken en bijstellen, werken docenten zo aan hun professionele ontwikkeling. Fontys en de Universiteit Gent onderzoeken momenteel de effectiviteit en toepasbaarheid hiervan bij LO.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Borghouts - Lesson study: een effectieve methode voor professionalisering? - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Lars BorghoutsMenno Slingerland
Bregje van Dijk-van Eijck
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
onderzoekenprofessionalisering