Visie & Beleidsplein

Lesson study: een effectieve methode voor professionalisering?

Borghouts, L.B., Slingerland, M., & Dijk-van Eijck, B. van (2018, juli). Lesson study: een effectieve methode voor professionalisering?.

Lesson study is een methode waarbij een groep docenten zelf een vernieuwende les voorbereidt, en samen onderzoekt of deze werkt voor de leerlingen. In een stapsgewijs proces van ontwerpen, onderzoeken en bijstellen, werken docenten zo aan hun professionele ontwikkeling. Fontys en de Universiteit Gent onderzoeken momenteel de effectiviteit en toepasbaarheid hiervan bij LO.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Borghouts - Lesson study: een effectieve methode voor professionalisering? - KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Lars Borghouts
Menno Slingerland
Bregje van Dijk-van Eijck

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

onderzoeken
professionalisering