Visie & Beleidsplein

Hyundai World Archery (Para) Championships 2019

economic, social and media impact

Hover, P., Eldert, P. van, & Bezooijen, B. van (2019). Hyundai World Archery (Para) Championships 2019: economic, social and media impact. Utrecht: Mulier Instituut.

Dit onderzoek van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing evalueert de economische- sociale- en media impact van de WK (para)handboogschieten, die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvond.

De belangrijkste bevindingen zijn:

  • De economische impact van dit evenement wordt geschat op 4,6 miljoen euro voor de provincie Brabant. Bijna acht op de tien bezoekers verwachten door het bezoek aan het evenement vaker handboogschieten in de media te volgen.
  • Zeven op de tien bezoekers vonden het evenement een goede gelegenheid om vrienden te ontmoeten. Met 235 uur uitzendtijd werd een publiek van 77 miljoen personen bereikt.
  • Het evenement trok 10.200 bezoeken en 41 procent van de bezoekers bezocht dankzij het evenement in de gemeente ’s-Hertogenbosch.
  • Bezoekers beoordeelden het evenement met een 8,3 en deelnemers met een 8,2 (op een schaal van 1 tot 10).
  • Er vonden 138 side events plaats die samen 13.371 personen trokken.

Uitgever(s): Mulier Instituut, Fontys University of Applied Sciences,

Download(s)

Hyundai World Archery (Para) Championships 201: economic, social and media impact

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Paul Hover
Peter van Eldert
Bart van Bezooijen

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

economie
evaluatie
handboogschieten