Visie & Beleidsplein

Esports: een introductie voor beleid, onderzoek en praktijk

Hoyng, J., Steenbergen, J., & IJzerman, H. (2020). Esports: een introductie voor beleid, onderzoek en praktijk. Ede: Kenniscentrum Sport & Bewegen.

Het ebook biedt een introductie in de wereld van esports, gamen en gamification en is bedoeld voor beleidsmakers, onderzoekers en praktijkprofessionals.

Is esports een volwaardige sport? Wat zijn de functies en betekenissen van esports? Hoe wordt esports in Nederland georganiseerd? Op deze vragen krijg je antwoord in het ebook esports. Ook vind je een uitgebreide toelichting op de ontstaansgeschiedenis en het verschil tussen esports, gamen en gamification.

Uitgever(s): Kenniscentrum Sport & Bewegen,

Download(s)

Esports: een introductie voor beleid, onderzoek en praktijk

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jeroen Hoyng
Johan Steenbergen
Herman IJzerman

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

Kenniscentrum Sport & Bewegen
computerspellen
e-sport