Visie & Beleidsplein

De dynamische schooldag

de complexiteit van het succesvol aanbieding van beweegactiviteiten

Gelder, W. van, Janssen, M., Mauw, S., & Goedhart, B. (2021, februari). De dynamische schooldag: de complexiteit van het succesvol aanbieding van beweegactiviteiten.

De laatste jaren is er meer aandacht voor het dynamischer maken van de schooldag. Dagen waarop meer wordt bewogen en minder gezeten. In binnen- en buitenland zijn er meerdere beweegprogramma’s voor scholen ontwikkeld. Uit onderzoek blijkt dat de resultaten daarvan wisselend zijn. Wat opvalt is dat er - naast verschil in kwaliteit van het onderzoek - nauwelijks aandacht besteed wordt aan factoren die de implementatie van een beweegprogramma succesvol maken (Cassar e.a., 2019). In dit artikel gaan we in op de mogelijkheden en de complexiteit van het realiseren van een dynamische schooldag.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Gelder - De dynamische schooldag - KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Wim van Gelder
Mirka Janssen
Steven Mauw
Bastiaan Goedhart

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

dynamische schooldag
opleidingen