Visie & Beleidsplein
De maatschappelijke impact van betaald voetbal in Nederland
PricewaterhouseCoopers (PwC) (2021). De maatschappelijke impact van betaald voetbal in Nederland. Amsterdam: PricewaterhouseCoopers B.V.
De belangrijkste conclusies van dit onderzoek zijn:
- Het betaald voetbal bindt 8,2 miljoen liefhebbers door alle lagen van de bevolking heen.
- Het betaald voetbal levert de Nederlandse economie 2,03 miljard euro op.
- De interesse in betaald voetbal is enorm. Gemiddeld besteedt de voetballiefhebber er 11 uur per week aan. Dat is 26% van de vrije tijd.
- Clubs in het betaald voetbal helpen via MVO-projecten jaarlijks 283.299 mensen verder op het gebied van gezondheid, werk of onderwijs.
- Betaald voetbal organisaties (BVO’s) hebben juist in hun regio een zakelijke en maatschappelijke functie in het verbinden. In totaal zijn er 12.557 zakelijke en maatschappelijke bedrijven en organisaties actief in het betaald voetbal.
Uitgever(s): PricewaterhouseCoopers B.V,
Download(s)
De maatschappelijke impact van betaald voetbal in Nederland
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
PricewaterhouseCoopers (PwC)Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
Betaald Voetbal Organisatieskosten-batenanalyse
voetbal