Visie & Beleidsplein
Lesuren bewegingsonderwijs in Nederland
secundaire analyse in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en speciaal basis en voortgezet onderwijs
Slot-Heijs, J.J., Lucassen, J.M.H., & Vrieswijk, S. (2021). Lesuren bewegingsonderwijs in Nederland: secundaire analyse in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en speciaal basis en voortgezet onderwijs. Utrecht: Mulier Instituut.
In dit rapport opgesteld door het Mulier Instituut, wordt antwoord gegeven op de vraag een overzicht te creëren van het aantal scholen in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en speciaal basis- en voortgezet onderwijs dat één uur, twee uur en minimaal drie uur bewegingsonderwijs aanbiedt.
Deze vraag is gesteld door het Ministerie van VWS naar aanleiding van Kamervragen omtrent het bewegingsonderwijs.
Het overzicht in deze rapportage is gebaseerd op de meest recente resultaten uit monitoren van het bewegingsonderwijs in verschillende onderwijstypen: het primair onderwijs in 2020/2021, het voortgezet onderwijs in 2017/2018 en het speciaal basis- en voortgezet onderwijs in 2018/2019.
Uitgever(s): Mulier Instituut,
Download(s)
Lesuren bewegingsonderwijs in Nederland: secundaire analyse in het primair onderwijs, voortgezet onderwijs en speciaal basis en voortgezet onderwijs
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jorien Slot-HeijsJo Lucassen
Sofie Vrieswijk
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsprimair onderwijs
speciaal onderwijs
voortgezet onderwijs