Visie & Beleidsplein

Welke leerhulp werkt bij wie?

aansluiten bij het werkgeheugen van de leerling

Kok, M, Wolven, I., Kamp, J. van der, & Brink, G.J. van den (2019, mei). Welke leerhulp werkt bij wie?: aansluiten bij het werkgeheugen van de leerling. LO Magazine 107 (pp. 9 - 11)

Welke leerhulp – zoals de inhoud en formulering van instructie of het ontwerp van het bewegingsarrangement – past het beste bij de leerling en kan zorgen voor optimale succeservaringen en leren? In dit artikel verkennen we of kennis over het werkgeheugen van de leerling kan bijdragen aan het kiezen van het type leerhulp en geven we concrete voorbeelden van verschillende typen leerhulp bij het balanceren op een slackline.

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Kok - Welke leerhulp werkt bij wie - KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Marjan Kok
Imke Wolven
J. van der Kamp
Gert-Jan van den Brink

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

expliciet leren
impliciet leren
speciaal onderwijs