Visie & Beleidsplein
Het beweegplezier en de beweegintensiteit van basisschoolleerlingenn
de rol van de vakdocent bewegingsonderwijs hierbij
Vrieswijk, S., Kann, D.H.H. Van, Adank, A., & Vos, S. (2019, december). Het beweegplezier en de beweegintensiteit van basisschoolleerlingenn: de rol van de vakdocent bewegingsonderwijs hierbij. LO Magazine 107
Dat kinderen in Nederland niet genoeg bewegen is inmiddels breed bekend. Om deze reden is er tegenwoordig een groot aantal interventies en programma’s dat gericht is op het verhogen van deze fysieke activiteit. Interventies op school laten echter beperkt effect zien (Love, Adams, van Sluijs, 2019). De rol van de vakdocent bewegingsonderwijs blijft hierbij onderbelicht, hoewel de inzet van vakdocenten voor bewegingsonderwijs een positieve bijdrage kan leveren aan de hoeveelheid bewegen van basisschoolkinderen (Hollis et al., 2016).
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Vrieswijk - Het beweegplezier en de beweegintensiteitvan bassisschoolleerlingen - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Sofie VrieswijkDave Van Kann
Anoek Adank
Steven Vos
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsplezier
vakleerkrachten