Visie & Beleidsplein
Effect inzet vakdocent LO in heet BO op motorische ontwikkeling leerlingen
Kok, T. de, Kann, D.H.H. Van, Adank, A., & Vos, S. (2019, december). Effect inzet vakdocent LO in heet BO op motorische ontwikkeling leerlingen. LO Magazine 107
De motorische vaardigheden van kinderen zijn in de laatste jaren verder achteruit gegaan (Inspectie van het Onderwijs, 2018; Runhaar et al., 2010). Ook zijn er steeds meer kinderen met motorische achterstanden. De lessen bewegingsonderwijs op scholen bieden de mogelijkheid om de motorische vaardigheden te verbeteren. Uit onderzoek van Inspectie van het Onderwijs (2018) blijkt dat kinderen die les krijgen van een vakdocent vaak motorisch vaardiger zijn, maar ontwikkelen deze kinderen zich op motorisch vlak ook beter dan leerlingen die les krijgen van een groepsdocent met een gymbevoegdheid wanneer zij langer les krijgen van een vakdocent bewegingsonderwijs?
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Kok - Effect inzet vakdocent LO in het BO op motorische ontwikkeling leerlingen - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Tess de KokDave Van Kann
Anoek Adank
Steven Vos
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsmotorisch
primair onderwijs
vaardigheden
vakleerkrachten