Visie & Beleidsplein
Vaktaal over de wendsprong
Hazelebach, C. (2021, december). Vaktaal over de wendsprong. LO Magazine 109 (pp. 28 - 31)
In de praktijkstudie over ‘expliciet leren als toegift op impliciet leren’ wordt gesteld dat de vaktaal die de leerkracht gebruikt bij het geven van verbale leerhulp impliciet doorwerkt op het expliciet leren van de leerling. Een samenvatting hiervan komt in 2022 in LO Magazine 1 en de volledige versie op de website van de KVLO. De aanwijzingen worden door de leerling impliciet opgeslagen en gebruikt bij het nadenken over wat een goede wendsprong is. In de praktijkstudie wordt als voorbeeld van vaktaal de tussendoelen en leerhulp bij de wendsprong zoals dat in het basisdocument staat geanalyseerd. Hieronder een ingekorte versie van deze analyse.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Hazelebach - Vaktaal over de wendsprong - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Chris HazelebachTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
leefomgeving