Visie & Beleidsplein
Inschatting van zwemvaardigheden
tijdelijke onderbreking van de zwemlessen zorgt mogelijk voor een overschatting van de zwemvaardigheden bij kinderen tussen de vijf en twaalf jaar
Kamp, J. van der, & Weijden-van Rooden, M. van der (2022). Inschatting van zwemvaardigheden: tijdelijke onderbreking van de zwemlessen zorgt mogelijk voor een overschatting van de zwemvaardigheden bij kinderen tussen de vijf en twaalf jaar. Zwolle: Hogeschool Windesheim- Zwemanalyselab Zwolle.
Door overschatting van de zwemvaardigheden kunnen kinderen in gevaarlijke situaties terechtkomen, met mogelijk verdrinkingen als gevolg. Het doel van dit onderzoek was daarom te bepalen wat het effect van een tijdelijke onderbreking (3-4 maanden) en hervatting van de zwemlessen (1-2 maanden) op de nauwkeurigheid van het inschattingsvermogen was bij kinderen tussen de vijf en twaalf jaar (N = 41). Ook werd de invloed van leeftijd, gender en zwemniveau op de nauwkeurigheid van het inschattingsvermogen onderzocht.
Voor een samenvatting: zie de factsheet inschatting zwemvaardigheid na lockdown.
Uitgever(s): Hogeschool Windesheim- Zwemanalyselab Zwolle, VU University, NRZ Nationaal Plan Zwemveiligheid,
Download(s)
Inschatting van zwemvaardigheden
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
J. van der KampM. van der Weijden-van Rooden
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
corona viruskinderen
zwemvaardigheid