Visie & Beleidsplein
De dynamische schooldag in historisch perspectief
Zondag, J. (2021, februari). De dynamische schooldag in historisch perspectief. Lichamelijke Opvoeding 109 (pp. 14 - 15)
Tijdens schooldagen zitten kinderen te veel stil. Tegenwoordig is dit onderwerp nog net zo actueel als honderd jaar geleden. Door schooldagen dynamischer in te richten, voelen leerlingen zich beter, gaan de leerprestaties omhoog en gaat de gezondheid van leerlingen vooruit. Hoe werd hier honderd jaar geleden tegen aangekeken? Hoe kreeg de ambitie om schooldagen dynamischer te maken toen vorm? En wie waren destijds verantwoordelijk voor het integreren van beweging in de dagelijkse praktijk op en om de school?
geschiedenis, dynamische schooldag
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Zondag - De dynamische schooldag in historisch perspectief - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jelle ZondagTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.