Visie & Beleidsplein
Reguleringsdoelen in po
hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?
Opstoel, K., Martelaer, K. de, Jacobs, F.M., Prins, F., Haerens, L., & Tartwijk, J. van (2023, maart). Reguleringsdoelen in po: hoe geven vakleerkrachten bewegingsonderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen?. LO Magazine 111 (pp. 4 - 6)
In het bewegingsonderwijs hebben reguleringsdoelen een belangrijke plek in het curriculum. Dat merken we niet alleen in Nederland maar ook wereldwijd. Er zijn echter weinig studies over hoe dit in de praktijk wordt ervaren en geïmplementeerd. Hoe geven vakleerkrachten in het primair onderwijs betekenis en vorm aan reguleringsdoelen? In dit artikel bespreken we de resultaten van een recent onderzoek (Opstoel et al., 2022) onder vakleerkrachten bewegingsonderwijs in Nederland.
reguleringsdoelen, bewegen regelen, curriculum, bewegingsonderwijs
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Opstoel - Reguleringsdoelen in po - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Katrijn OpstoelKristine de Martelaer
Frank Jacobs
Frans Prins
Leen Haerens
Jan van Tartwijk
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.