Visie & Beleidsplein

Voedingsmarketing en kinderen

de beoordeling van de effectiviteit van de huidige regelgeving en de houding van de voedingsbranche

(2005). Voedingsmarketing en kinderen: de beoordeling van de effectiviteit van de huidige regelgeving en de houding van de voedingsbranche. Den Haag: Nederlandse Hartstichting.

Het onderzoek voedingsmarketing en kinderen is uitgevoerd in opdracht van de Nederlandse Hartstichting. Aanleiding voor het onderzoek is het groeiende aantal kinderen met overgewicht in Nederland en is geschreven in het kader van het project Kids, Kilo's en Kijkcijfers, een uitgebreid onderzoek naar de invloed van voedingsmiddelenreclame op het eetgedrag van kinderen.

Uitgever(s): Nederlandse Hartstichting,

Download(s)

Voedingsmarketing en kinderen : de beoordeling van de effectiviteit van de huidige regelgeving en de houding van de voedingsbranche

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.


Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

kinderen
overgewicht
voeding