Visie & Beleidsplein
De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie
hoe bereik je mensen die niet sporten?
Dool, R. van den (2023, juli). De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie: hoe bereik je mensen die niet sporten?. Sport & Strategie 17 (pp. 30-31)
Het doel van het Sportakkoord II is om meer Nederlanders te laten sporten. Het preventieakkoord streeft naar een beweegdeelname van 75% in 2040. Maar hoe bereik je mensen die niet sporten?
Remko van den Dool, senior onderzoeker bij het Mulier Instituut, schrijft hierover drie artikelen in het vakblad Sport & Strategie. In het eerste artikel, dat verscheen in nummer 3 van juli 2023, schetst hij de startpositie: welke groepen blijven achter? Welke actuele ontwikkelingen spelen er en hoe ziet de huidige ‘sportmarkt’ eruit?
In Sport & Strategie nummer 4 beschrijft de auteur manieren om minder sportieve mensen te bereiken. In nummer 5 schrijft hij over marketing als strategie om sportieve activiteiten te stimuleren.
Uitgever(s): Arko Sports Media,
Download(s)
De minder sportieve Nederlanders bereiken: startpositie: hoe bereik je mensen die niet sporten?
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Remko van den DoolTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
lichaamsbewegingsportbeoefening