Visie & Beleidsplein
Praktijkvoorbeeld van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek
Honing, C., & Ipeij, N. (2024, november). Praktijkvoorbeeld van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek. LO Magazine 112 (pp. B57 - B62)
In het tweede jaar van de HAN ALO werken we gedurende acht weken aan het ontwerpen van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek (zie het artikel Fey van Lith in LO Magazine 7, 2024). In ons ontwerp staat het racket- en terugslagspel tennis centraal. De doelgroep die we daarbij voor ogen hebben zijn leerlingen van het voortgezet onderwijs klas 1 en 2. Het einddoel van deze leerlijn is dat leerlingen op een klein veld samen een spel tennis kunnen spelen.
racketspelen, terugslagspelen, coördinatieve vermogens, ontwerpprincipes
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Honing - Praktijkvoorbeeld van een motorische leerlijn non-lineaire pedagogiek - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Charlotte HoningNatasja Ipeij
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.