Visie & Beleidsplein
Spelgecentreerde aanpak binnen de mbo-opleiding Sport en Bewegen in Nijmegen
de spelgecentreerde aanpak als pedagogischdidactisch uitgangspunt richting de beroepspraktijk
Theloesen, Y., & Slingerland, M. (2024, december). Spelgecentreerde aanpak binnen de mbo-opleiding Sport en Bewegen in Nijmegen: de spelgecentreerde aanpak als pedagogischdidactisch uitgangspunt richting de beroepspraktijk. LO Magazine 112 (pp. B48 - B50)
Om studenten van de mbo-opleiding Sport en Bewegen optimaal voor te bereiden op hun toekomstige rol in de sportwereld, is het essentieel om in te spelen op actuele trends en uitdagingen uit het werkveld. Omdat veel studenten nu al een rol vervullen binnen een vereniging of dit in de toekomst zullen doen, is het essentieel dat een opleiding een duidelijke pedagogisch-didactische visie formuleert. Dit artikel beschrijft een ontwerponderzoek bij het spelenderwijs opleiden van mbo-studenten volgens het Teaching Games for Understanding-model (TGfU).
spelgecentreerd onderwijs, TGfU, onderwijsontwikkeling, hybride leren, mbo
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Theloesen - Spelgecentreerde aanpak binnen de mbo-opleiding Sport en Bewegen in Nijmegen - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Yannick TheloesenMenno Slingerland
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.