Visie & Beleidsplein
Rubrics als katalysator voor zelfregulerend leren
Bouwens-van den Broek, J., & Borghouts, L.B. (2024, december). Rubrics als katalysator voor zelfregulerend leren. LO Magazine 112 (pp. B51 - B53)
Rubrics zijn een veelgebruikt instrument om het leren van leerlingen bij LO te evalueren, zowel voor formatieve of summatieve doeleinden. Ook op de alo’s worden rubrics veel toegepast, bijvoorbeeld bij het beoordelen van de lesgeefvaardigheid van studenten (Borghouts et al., 2024). Zo ook bij de Fontys ALO in Eindhoven. Een recent onderzoek brengt de uitdagingen en kansen hierbij in kaart en laat zien hoe rubrics kunnen bijdragen aan zelfregulerend leren.
rubrics, zelfregulerend leren, formatief handelen, feedback, single-point rubrics
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Brouwens - Rubrics als katalysator voor zelfregulerend leren - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jennifer Bouwens-van den BroekLars Borghouts
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.