Visie & Beleidsplein
Planmatig verdiepend bewegingsonderwijs (4)
beweegvorming door aandacht voor persoons- en groepsvorming
Keijser, N., & Lahnstein, K. (2025, maart). Planmatig verdiepend bewegingsonderwijs (4): beweegvorming door aandacht voor persoons- en groepsvorming. LO Magazine 113 (pp. 28 - 31)
Steeds meer collega’s besteden aandacht aan alle drie de doeldomeinen van het bewegingsonderwijs. Die doeldomeinen zijn: Leren bewegen, Samen bewegen en Betrokken bewegen. In het doeldomein Leren bewegen willen we kinderen beter leren bewegen. Dat is een uitdagende taak want een verbetering is ook afhankelijk van de eigen leerbehoefte van het kind en het groepsproces. De meeste vakleerkrachten willen tijdens de les bewegingsonderwijs kinderen graag beter leren bewegen. De interessante vraag is: Wat wil het kind zelf? En wat voor invloed heeft het groepsproces op het beter leren bewegen van een kind? Hieronder een poging om deze vragen te beantwoorden.
beweegvorming, groepsvorming, persoonsvorming
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Keijser - Planmatig verdiepend beweegingsonderwijs (4) - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Nick KeijserKoen Lahnstein
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.