Visie & Beleidsplein
Domein Betrokken bewegen: beweegidentiteit ontwikkelen (1)
Keijser, N., & Lahnstein, K. (2025, oktober). Domein Betrokken bewegen: beweegidentiteit ontwikkelen (1). LO Magazine 113 (pp. 35 - 39)
De nieuwe kerndoelen gaan over ‘wat’ een leerling moet leren en scholen bepalen ‘hoe’ de kerndoelen onderwezen worden. Wij proberen in onze teksten toe te lichten ‘hoe’ wij het onderwijs vormgeven. Dat doen we per doeldomein omdat de kerndoelen van één domein in een onderwijssetting van elkaar afhankelijk zijn en het voor vakleerkrachten een duidelijk beeld schetst hoe de kerndoelen in de praktijk eruit kunnen zien. In ‘hoe’ we onderwijs geven, komen alle doelen samen. Dit is terug te lezen in onze artikelen didactiek voor kerndoelen: in LO Magazine 2, 3, 4 en 5. In deze twee artikelen beperken we ons tot de samenhang tussen kerndoelen 6 en 7. Deel 1 is een algemene introductie over het domein betrokken bewegen en een beschrijving van kerndoel 7: beweegidentiteit ontwikkelen. Deel 2 gaat over kerndoel 6: oriënteren op beweeg- en sportculturen. We starten met kerndoel 7, want het beter kennen van je eigen beweegidentiteit is behulpzaam bij het oriënteren in de beweeg- en sportcultuur.
domein Betrokken bewegen, oriëntatie op de sport en beweegculturen, beweegidentiteit ontwikkelen
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Keijser - Domein Betrokken bewegen beweegidentiteit ontwikkelen (1) - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Nick KeijserKoen Lahnstein
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.