Visie & Beleidsplein
Brede innovatie, passende strategie
de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering
Walrecht, E. (2006). Brede innovatie, passende strategie: de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering. Groningen: Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs.
Vernieuwingen in het onderwijs worden meestal van bovenaf opgelegd. De brede school vormt hierop een uitzondering: zij is een initiatief van de lokale overheid. Onderwijs- en welzijnsinstellingen hebben het concept van onderop ontwikkeld. In dit onderzoek wordt onderzocht of deze van-onderop-strategie geschikt is voor de invoering van deze onderwijsvernieuwing. Als casestudy is de invoering van de brede school in Groningen, de Vensterschool, tussen 1998 en 2002 genomen.
Uitgever(s): Groninger Instituut voor Onderzoek van Onderwijs,
Download(s)
Brede innovatie, passende strategie : de Groninger vensterschool als casus van onderzoek naar strategie en invoering
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Esther WalrechtTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
brede scholeninnovatie
onderwijs