Visie & Beleidsplein

Grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs

filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs

Heij, P. (2006). Grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs: filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs. Budel: Uitgeverij DAMON.

Dit boek levert aanzetten voor een radicale vernieuwing van het bewegingsonderwijs, met het vertrekpunt in de belangen van de leerling. Kernbegrippen zijn uniciteit, gezamenlijkheid en het leren oplossen van bewegingsproblemen. De auteur maakt duidelijk dat respect voor verschillen inhoudt dat elk kind, rekening houdend met anderen, zijn eigen unieke bewegingsmogelijkheden moet kunnen ontwikkelen, als mogelijke bijdrage aan geluk.

Uitgever(s): Uitgeverij DAMON,

Download(s)

Inhoudsopgave : grondslagen van 'verantwoord' bewegingsonderwijs : filosofische en pedagogische doordenking van relationeel en gefundeerd bewegingsonderwijs

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Peter Heij

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
onderwijs
proefschriften