Visie & Beleidsplein

Leefstijlcampagnes in Nederland

analyse en aangrijpingspunten voor kwaliteitsverbetering

(2000). Leefstijlcampagnes in Nederland: analyse en aangrijpingspunten voor kwaliteitsverbetering. Den Haag: ZorgOnderzoek Nederland (ZON).

Om inzicht te krijgen in manieren van campagne voeren, is er een onderzoeksproject gestart om een vijftal massamediale campagnes in Nederland na te gaan, te weten: "Nederland In Beweging!" (NIB ), "Meerjaren Voorlichtingsplan Niet-Roken", alchoholvoorlichtingscampagne "Drank maakt meer kapot dan je lief is", "Vrij Veilig Campagne" en "Goede Voeding, wat let je?". Op basis van de studie zijn diverse conclusies getrokken en aanbevelingen geformuleerd. Deze hebben betrekking op de randvoorwaarden voor het goed uitvoeren van massamediale campagnes (zo is er bijvoorbeeld geen eenduidige definitie van wat een ieder precies verstaat onder een massamediale campagne). Andere hebben betrekking op de onderbouwing (probleem- en doelgroepanalyse) van de campagnes en de determinanten waar zij op gericht dienen te zijn.

Uitgever(s): ZorgOnderzoek Nederland (ZON),

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.


Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

BRAVO
Nederland
campagne
leefstijl
onderzoeken
public relations