Visie & Beleidsplein
Effecten van sport en bewegen op school
een literatuuronderzoek naar de relatie van fysieke activiteit met de cognitieve, affectieve en sociale ontwikkeling
Stegeman, H. (2007). Effecten van sport en bewegen op school: een literatuuronderzoek naar de relatie van fysieke activiteit met de cognitieve, affectieve en sociale ontwikkeling. 's-Hertogenbosch: W.J.H. Mulier Insituut.
Onderzoek in opdracht van 'Alliantie School & Sport samen sterker' met als doelstelling na te gaan of op basis van de onderzoeksliteratuur relaties kunnen worden aangewezen tussen de mate en aard van de fysieke activiteit (sport en bewegen) op school en het cognitief en sociaal-emotioneel functioneren van de leerlingen.
Uitgever(s): W.J.H. Mulier Insituut,
Download(s)
Effecten van sport en bewegen op school : een literatuuronderzoek naar de relatie van fysieke activiteit met de cognitieve, affectieve en sociale ontwikkeling
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Harry StegemanTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bewegingsonderwijsburgerparticipatie
fitheid
leerlingen
lichamelijke ontwikkeling
literatuuronderzoek
prestatie
schoolsport
ziekteverzuim