Visie & Beleidsplein
Voetbal, ruimtelijke perceptie en de sportmedia; polder of universele visie?
een onderzoek naar de invloed van ruimtelijke perceptie op de voetbalopvattingen in de Nederlandse, Belgische en Engelse (sport)media
Stournaras, E. (2007). Voetbal, ruimtelijke perceptie en de sportmedia; polder of universele visie?: een onderzoek naar de invloed van ruimtelijke perceptie op de voetbalopvattingen in de Nederlandse, Belgische en Engelse (sport)media. Tilburg: Universiteit van Tilburg.
In dit afstudeeronderzoek staat de volgende vraagstelling centraal: In hoeverre is ruimtelijke perceptie van invloed op de opvattingen over het voetbalspel en leidt dit tot verschillen in de manier van verslaggeving van voetbalwedstrijden in de tekstuele en visuele (sport)media binnen Nederland, België en Engeland? Onder het begrip ruimtelijke perceptie wordt het cognitieve proces verstaan, waarbij mensen informatie waarnemen, verzamelen en structureren en herinneren over ruimte in de fysisch-geografische omgeving.
Uitgever(s): Universiteit van Tilburg,
Download(s)
Voetbal, ruimtelijke perceptie en de sportmedia; polder of universele visie? : een onderzoek naar de invloed van ruimtelijke perceptie op de voetbalopvattingen in de Nederlandse, Belgische en Engelse (sport)media
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Erik StournarasTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
belevinginternationaal
media
voetbal
wedstrijdsport