Visie & Beleidsplein

Bewegingsonderwijs is meer dan het spelen met een bal

stand van zaken op de pabo's

Beek, S. (2007). Bewegingsonderwijs is meer dan het spelen met een bal: stand van zaken op de pabo's. 's-Hertogenbosch: KPC Groep.

In dit rapport wordt verslag gedaan van een onderzoek bij de aanbieders, de Pabo's.

De centrale vraag voor het onderzoek bij de Pabo's is hoe het programma er uit ziet voor en na wijziging ("staalkaart") van de wet, waarin de bevoegdheden omtrent bewegingsonderwijs veranderd zijn.

De volgende punten moeten daarin helder worden:

  • programma in theorie (opzet van de SLO, studiegidsen) en in uitvoering (werking op verschillende Pabo's) (inhoudselementen, thema's, eindtermen, kwaliteitszorgdocumenten conform toetsingskader, accreditatie, diepgang);
  • kennis, vaardigheden, competenties;
  • begeleiding, toetsing en eventuele vrijstellingen (EVC's, certificeringseisen, normen, wie beoordeelt dit);
  • omvang in uren (aanwezigheid, praktijkcomponent, studieduur, vertraging en studiebelasting);
  • organisatie op de Pabo (in minor of major programma, planning, organisatorische inbedding, bevoegdheden).

Uitgever(s): KPC Groep,

Download(s)

Bewegingsonderwijs is meer dan het spelen met een bal : stand van zaken op de pabo?s

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Suzanne Beek

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
onderwijs