Visie & Beleidsplein
A collaborative approach to tailored whole-school health promotion
the schoolbeat study
Leurs, M. (2008). A collaborative approach to tailored whole-school health promotion: the schoolbeat study. Maastricht: Mariken Leurs.
Proefschrift van Mariken Leurs.
De probleemstelling van het onderzoek luidt: Kan een gefragmenteerd, aanbodgerichte ondersteuning van schoolgezondheidsbeleid worden getransformeerd naar een integrale, gezamenlijke en vraaggerichte ondersteuning van effectieve gezonde scholen?
Hoofdstuk 1 beschrijft de historie, Hoofdstuk 2 de startsituatie, Hoofdstuk 3 de mogelijkheden voor samenwerking, Hoofdstuk 4 de relatie met leerlingenzorg, Hoofdstuk 5 determinanten van bereidheid onder leraren, Hoofdstuk 6 de ontwikkeling van een instrument om de kwaliteit van schoolse interventies te bepalen, Hoofdstuk 7 beschrijft ervaringen met de eerste toepassing van dit instrument, Hoofdstuk 8 beschrijft een model dat de ontwikkeling van duurzame samenwerking kan ondersteunen, Hoofdstuk 9 vervolgt met een reflectie op de onderdelen van het schoolSlag die niet in voorgaande hoofdstukken zijn behandeld; en Hoofdstuk 10 besluit met een discussie over schoolSlag als model voor gezondheidsbevordering in het onderwijs.
Uitgever(s): Mariken Leurs,
Download(s)
A collaborative approach to tailored whole-school health promotion : the schoolbeat study
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Mariken LeursTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
gezondheidsbevorderingonderwijs
projecten