Visie & Beleidsplein
Koplopers
grensverleggend samenwerken in sport en bedrijf
Hover, P., & Breedveld, K. (2009). Koplopers: grensverleggend samenwerken in sport en bedrijf. Arnhem: Eiffel.
Multinationals zoals Unilever en DSM weten het al: sportsponsoring is niet meer de enige manier om sport en bedrijf met elkaar te verbinden. Tegenwoordig gaat de samenwerking veel verder dan alleen een logo op een voetbalshirt of een reclamebord langs de zijlijn. Ook de resultaten gaan verder en beperken zich niet langer tot naamsbekendheid alleen: sport kan voor een organisatie zaken realiseren, die op geen enkele andere wijze te realiseren zijn. Dit boek laat zien hoe. Aan de hand van onderzoeksresultaten, interviews en praktijkvoorbeelden laten de auteurs zien wat deze samenwerking voor een organisatie kan betekenen. Tegelijkertijd geeft het boek een beeld van de ontwikkelingen die de sport en het bedrijfsleven hebben doorgemaakt, vanaf het allereerste begin tot nu.
Uitgever(s): Eiffel,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Paul HoverKoen Breedveld
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
bedrijfslevensamenwerking
samenwerkingsverbanden
sport (algemeen)