Visie & Beleidsplein
Borstkrabbel leren is leuk!
een onderzoek naar de beleving van de zwemlessen onder ouders en kinderen, uitkomsten werkgroep B meten en registreren
Wisse, E., & Berk, H. van den (2009). Borstkrabbel leren is leuk!: een onderzoek naar de beleving van de zwemlessen onder ouders en kinderen, uitkomsten werkgroep B meten en registreren. Oosterbeek: Vereniging Sport en Gemeenten (VSG).
De Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) heeft in 2007 het 10 puntenplan verbetering zwemvaardigheid geïntroduceerd. Het doel van dit plan is de zwemvaardigheid in Nederland op positieve en effectieve wijze onder de aandacht te brengen, waardoor de zwemvaardigheid van kinderen in Nederland verbeterd kan worden. Dit onderzoek maakt deel uit van plan zes; landelijk meetmoment en registratie. De betrokkenen bij plan zes zijn opgesplitst in vijf verschillende werkgroepen (A tot en met E). Deze rapportage bevat het onderzoeksverslag van werkgroep B. De centrale vraag die in dit onderzoek centraal staat, luidt als volgt: Hoe worden zwemvaardigheid en de zwemlessen door ouders en kinderen ervaren?
Uitgever(s): Vereniging Sport en Gemeenten (VSG), W.J.H. Mulier Instituut,
Download(s)
Borstkrabbel leren is leuk! : een onderzoek naar de beleving van de zwemlessen onder ouders en kinderen, uitkomsten werkgroep B meten en registreren
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Ester WisseHans van den Berk
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
belevingkinderen
ouders
schoolzwemmen
zwembaden
zwemmen
zwemonderwijs
zwemvaardigheid