Visie & Beleidsplein

Schoolzwemmen ter discussie

een onderzoek naar de meerwaarde van schoolzwemmen en vangnetregelingen, uitkomsten werkgroep D meten en registreren

Wisse, E. (2009). Schoolzwemmen ter discussie: een onderzoek naar de meerwaarde van schoolzwemmen en vangnetregelingen, uitkomsten werkgroep D meten en registreren. Oosterbeek: Vereniging Sport en Gemeenten (VSG).

De Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) heeft in 2007 het 10 puntenplan verbetering zwemvaardigheid geïntroduceerd. Het doel van dit plan is de zwemvaardigheid in Nederland op positieve en effectieve wijze onder de aandacht te brengen, waardoor de zwemvaardigheid van kinderen in Nederland verbeterd kan worden. Dit onderzoek maakt deel uit van plan zes; landelijk meetmoment en registratie. De betrokkenen bij plan zes zijn opgesplitst in vijf verschillende werkgroepen (A tot en met E). Deze rapportage bevat het onderzoeksverslag van werkgroep D. De centrale vraag die in dit onderzoek centraal staat, luidt als volgt: Wat is de meerwaarde van het schoolzwemmen en de vangnetregelingen?

Uitgever(s): Vereniging Sport en Gemeenten (VSG), W.J.H. Mulier Instituut,

Download(s)

Schoolzwemmen ter discussie : een onderzoek naar de meerwaarde van schoolzwemmen en vangnetregelingen, uitkomsten werkgroep D meten en registreren

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Ester Wisse

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

kinderen
schoolzwemmen
zwembaden
zwemmen
zwemvaardigheid