Visie & Beleidsplein
Werkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering
communicatie dossier
Zomer, W., & Natris, D. de (2009). Werkoverleg als interactief communicatiemiddel bij organisatieverandering: communicatie dossier. Alphen aan de Rijn: Kluwer.
Op welke manier kun je medewerkers actief betrekken bij organisatieveranderingen? En hoe kun je het werkoverleg daarbij inzetten als een interactief communicatiemiddel? Veel organisatieveranderingen mislukken, met name door gebrekkige communicatie tussen leidinggevenden en medewerkers.
Dit boek wil benadrukken en laten zien dat goede informatievoorziening en communicatie een cruciale rol spelen tijdens organisatieveranderingen. Daarnaast wil het managers en communicatieprofessionals overtuigen om écht te communiceren met medewerkers en collega's rond organisatieveranderingen. Werkoverleg is hiervoor misschien wel het meest onderschatte communicatiemiddel. Aan de hand van literatuur en praktijkonderzoek wordt duidelijk gemaakt waarom. Daarnaast wordt beschreven op welke manier werkoverleg kan worden ingezet om een organisatieverandering tot een succes te maken.
Het boek is bestemd voor managers, trainers, groepsbegeleiders en communicatieprofessionals alsmede voor studenten communicatie en organisatie/bedrijfskunde in het HBO en WO.
Uitgever(s): Kluwer,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Wilmar ZomerDirk de Natris
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
communicatieorganisaties